maandag 23 januari 2012

Week 3: 167 soorten

Met gepaste tevredenheid kijk ik terug op deze 3e week.

Slechts 11 soorten erbij, maar wel een paar die wat "rust" zullen geven voor meer hectische tijden.

Waar ik zondag nog zat te mopperen op de boot (Ligt Pelagische tocht)... mis ik dit en mis ik dat (Pestvogel, Pallas, Kleine Trap, Zwarte Ibis)... zo reed ik deze week heerlijk van soort naar soort.

Tussen 08.50 en 11.30 Pestvogel, Pallas Boszanger en Flamingo scoren, over een afstand van 140 km gaf  een winnend gevoel. In de wetenschap dat ik ook nog lekker door de duinen gerend heb, opweg naar de Pabo toe, maakte dat de ochtend helemaal compleet.

Na dit succes was er een klein moment van bezinning! Waterspreeuw...Ringsnaveleend...Waterspreeuw...Ringsnaveleend. Het wel bekende dubbeltje bood uitkomst. Kop voor Waterspreeuw, Munt voor Ringsnaveleend! (Zo kwam ik overigens niet tot het besluit, maar voor het verhaal is het weer eens iets anders)

Het dubbeltje viel de goede kant op; ik mocht naar de Ringsnaveleend rijden. En zo beland je van zand en duinen, in modder en blubber. De vergelijking slaat als een tang op het welbekende..., maar goed...ik moet deze pagina toch op 1 of andere manier zien te vullen! Wellicht ontstaat er zo ook een beeld hoe ik de tijd in de auto vul!

De Ringsnaveleend had weinig moeite genomen om het mij echt lastig te maken...in tegenstelling tot de bezoekers na mij...de volgende dag :-). Na wat gerichte shots...pootje links, pootje rechts en de okseltjes niet te vergeten, zat m'n klus erop en kon ik aan de echte ontspanning beginnen --> Hu-Blako voor de NH lijst.

Ik begon deze tekst met...mis ik dit en mis ik dat...kijkend naar Pestvogel en Pallas Boszanger. De kans om ze in een jaar te missen is klein, maar aanwezig. Het gaat er meer om dat je er tijd in moet investeren...terwijl je de tijd op andere momenten beter kan benutten voor...give it a name.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten