maandag 9 januari 2023

Gestreepte Dolfijn - Zaterdag 07 januari 2023

Afgelopen week was Toy fanatiek al zijn belevenissen aan het opschrijven. Inmiddels is hij ook aan het experimenteren als ware Vlogger, binnen Youtube.

"Wat is dat toch leuk, om belevenissen en verhalen terug te lezen", zei ik tegen Donny, toen wij verhalen uit de ouwe doos aan het bekijken waren. Voor mij heel herkenbaar, omdat ik er zelf bij was. Ik zat te filosoferen om toch ook maar weer eens wat op te gaan schrijven. "Hoe kan je dat het best doen", vroeg ik mij af. "Gewoon een blog starten", zei Donny.

Terwijl ik lekker bezig was en in gedachten verzonken, met dingen die mij bezig houden, schoot mij dit blog door m'n gedachten. Niet eens onder het stof weggestopt, maar veel verder...in de donkere catacomben van "ik weet niet waar".

Maar goed...alles werkt nog. Het enige dat ik hoef te doen, is door typen. En flinke sprong van 2012 naar 2023. Net doen of er niets gebeurd is en gewoon de volgende belevenis opschrijven. Daar komt ie...:

Voor ons vogelaars begint de dag al vroeg, toch? Zo rond zonsopkomst moet je er wel bij zijn. Voor anderen begint de dag ook vroeg, maar dan op een later moment. Zo rond 09.00uur begint het dagelijkse leven wel op gang te komen. Of is dat eigenlijk later? Afin...het maakt niet uit. Ik liep in ieder geval rond 09.30uur in de Villa Arena, Woonboulevard Amsterdam; zoekend naar bank, gordijnen, vloerkleed...je kent het wel...spul om een huis in te richten.

Inmiddels ben ik ook heus lid geworden van de app-groep: "Zeldzame Zoogdieren NL". Terwijl ik mij verdiepte in meerdere tinten grijs (niet te verwarren met Fifty shades of grey) werd ik gelukkig afgeleid door fijne berichten via de Zoogdieren app-groep. Langs de pier van Hoek van Holland was een Gestreepte Dolfijn ontdekt. Het beest werd kennelijk al een kwartier waargenomen.

Wat is er mooier dan je hierdoor laten afleiden...toch? Die bank kan morgen ook wel!

Met snelle pas ging ik richting de auto, verliet de Woonboulevard en snelde naar Hoek van Holland. Een uurtje later stond ik met mn kop heerlijk in de wind naast de auto, trok mn vogelpakkie an en rende de pier op.

Ik had de auto langs de Emmaboulevard geparkeerd, ter hoogte van Verkeerscentrum Hoek van Holland. Vanaf hier was het nog een aardige wandeling, maar met het tempo dat ik had, was dat zo overbrugd (leuk...de pier overbruggen).

Met het bereiken van het einde van de pier had ik de Gestreepte Dolfijn al snel in beeld. Het dier zwom aan de noordzijde van de pier, op een afstand van 200 tot 300 meter. Met regelmaat was hij te zien. Vaker alleen de rugvin en soms de gehele snuit, kop en rug. Wat een zeldzaamheid in Nederlandse wateren, zeg! Fantastische om mee te maken.

Tussen 12.00uur en 13.15 ben ik op de locatie gebleven om even te genieten.

Vervolgens heb ik mijn missie van de dag, het uitzoeken van een bank, vervolgd. Ook Woonboulevard Alexandrium is hiervoor een prima locatie gebleken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten