dinsdag 25 juli 2023

Nieuwe camera

Tijdens de vakantie in "the Nordicks" was ik te overmoedig, dacht wel even een riviertje over te kunnen steken, maar gleed uit en ging "kopje onder". In mijn duik nam ik de camera mee, die gehavend weer boven water kwam. Kortom: einde verhaal camera.

Inmiddels ben ik naar een fijne camera-winkel op Urk (zo willen de Urkers onder ons dat horen) geweest en heb een nieuw speeltje gekocht.

Een beetje verdieping in hoe dat ding werkt, is wel gewenst; de mogelijkheden zijn eindeloos, evenals alle knopjes.

Voor donderdagavond had Donny een heuse fotografie-oefen-route voorbereid in de duinen bij Noordwijk. We gingen een route lopen die ons langs een oefenlocatie voor vluchtfoto's zou brengen en er stond een oefenlocatie op de planning voor Macro-fotografie.



Na het werk waren we rond 18.30 in het duingebied. Het was mooi helder weer, waardoor foto's maken zeker mogelijk was. Alleen ging dat een stuk minder soepel, omdat ik het gebruik van de camera gewoon nog niet snapte.

Naast het oefenen, stonden er nog wat leuke dingen op het programma. We gingen opzoek naar Rode Aardbeispinazie: een zeldzaam plantje. Donny vond deze en ondertussen kwamen mooie soorten langs als Nachtsilene, Duinsabelsprinkhaan,en Kruidenspillebeen.


Later op de avond hebben we nog wat tijd besteed aan nachtvlinders. Op enkele bomen (met ruwe bast) hadden we smeer aangebracht. Tussen 22.00 en 00.00uur kwamen hier onder andere meerdere Zwart Weeskind opaf, Zuringuil, en 2 Piramidevlinders.

Het oefenen met de camera wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten