dinsdag 11 april 2023

Steltkluut

Het doel was om dit voorjaar de eerste Steltkluut van Marickenland te vinden. De afgelopen dagen (week of 2) ging ik iedere avond naar dit gebied toe om het te checken. Donny deed dat in de ochtend.

Hierna vervolgde ik consequent de route via Waverhoek, Landje van Geijsel en Ouderkerkerplas.

Erg leuk was het om in al deze gebieden te "tikken", wat er zat. Op sommige dagen zaten er 100-en Grutto's.

Enorm balen was het toen ik op 5 april bij Marickenland stond en niet de eerste was die Steltkluut zag. Alle dagen ging ik vanuit het werk rechtstreeks naar het gebied toe, om het te scannen. Juist vandaag deed ik dat niet. Ik was iets eerder weggegaan, om in Maarssen Laarzen te kopen: "erg handig wanneer je in moerassig / toendra gebied gaat struinen". Fijne Laarzen leverden het zeker op, maar ook tijdverlies en dat kostte mij dus de eerste Steltkluut.

Rond 17.45 stond ik over de plasjes te staren, naast Diederik Kok. Een minuut of 5 voor mij, was hij gearriveerd en had Steltkluten in beeld. Punten ging aan mij voorbij.

"Wat als"...

Wat als ik nou niet die Laarzen was gaan kopen.
Wat als ik nou iets sneller tot een keuze voor die Laarzen was gekomen: ik had namelijk lekker staan treuzelen, wikken & wegen.
Wat als...

Maar goed... zo loopt het.

Ik ga wel ergens anders Steltkluten zoeken, voor de punten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten