dinsdag 20 februari 2024

Blauwvleugeltaling en Bruine Aardkruiper

Na het werk ging ik vrijdag nog even snel naar een eerder deze week ontdekte Blauwvleugeltaling. Deze is te zien in de Kooikilpolder, van de Nieuwe Dordtse Biesbosch.



Zo rond 17.45 kwam ik aan en kon een half uurtje later alweer gaan, met een Blauwvleugeltaling in de pocket. In het allerlaatste licht zag ik de vogel achter wat rietkragen zwemmen en kon hiervan een foto maken.

Onderweg naar huis bedacht ik nog even wat beestjes te gaan zoeken op een muur. Bij Wijk bij Duurstede wist ik een kasteel en hoopte deze te kunnen bereiken om de muren te checken. Helaas bleek je niet bij het kasteel te kunnen komen doordat de ophaalbrug over de slotgracht omhoog was. Wel was er een stenen brug die ik kon checken. Verrassend genoeg vond ik hier, op het steen een Bruine Aardkruiper op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten